E. prekybos augimas: izoliacija ir karantinas padidino e. prekybos naudojimą. Nauji ir esami verslai investavo į elektroninių parduotuvių kūrimą, siekdami išlaikyti prekybą uždarymo laikotarpiu. Tai pasikeitė prekių ir paslaugų pardavimo ir pirkimo būdais.
Padidėjęs vartotojų poreikis
Izoliacijos ir karantino laikotarpiai reiškė, kad daugelis žmonių negalėjo eiti į fizines parduotuves ar prekybos centrus. Tai paskatino vartotojus ieškoti būdų pirkti prekes ir paslaugas internetu, todėl padidėjo e. prekybos naudojimas.
Verslo prisitaikymas
Daugelis įmonių, ypač mažosios ir vidutinės įmonės, kurios anksčiau galbūt nebuvo investavusios į e. prekybą, skubiai sukūrė arba išplėtė savo internetines parduotuves, kad galėtų tęsti prekybą. Tai apėmė ne tik prekių pardavimą, bet ir paslaugų teikimą internetu, pvz., virtualius mokymus, pristatymus ir pan.
Naujos technologijos ir sprendimai
Padidėjęs e. prekybos naudojimas taip pat skatino naujų technologijų ir sprendimų, kurie palengvina e. prekybą, plėtrą. Tai apėmė viską nuo pažangios analitikos ir personalizuotų pardavimų strategijų iki kontaktinių mažinimo mokėjimo sprendimų.
Pristatymo ir logistikos iššūkiai
Didėjant e. prekybai, taip pat padidėjo pristatymo ir logistikos iššūkiai. Įmonės turėjo investuoti į savo pristatymo infrastruktūras arba bendradarbiauti su trečiosios šalies logistikos tiekėjais, kad galėtų efektyviai tvarkyti didesnį užsakymų kiekį.
Ilgojo laikotarpio poveikis
Daugelis ekspertų mano, kad pandemija sukūrė ilgalaikį pokytį vartotojų elgsenoje ir pardavimų modeliuose. Tai reiškia, kad, net kai pandemija bus baigta, daugelis vartotojų ir įmonių tikriausiai toliau naudos e. prekybą daugiau nei prieš pandemiją.
Dėl šių pokyčių, pandemija skatino e. prekybos augimą ir pakeitė tai, kaip prekės ir paslaugos yra parduodamos ir perkamos.
Naujos technologijos ir sprendimai
Naujos technologijos ir sprendimai, susiję su e. prekyba, išaugo kaip niekada anksčiau pandemijos metu. Štai keletas pagrindinių sričių, kuriose buvo pastebėtas augimas:
- Pažangios analitikos ir dirbtinio intelekto (AI) įrankiai – dėl padidėjusios e. prekybos daugelis įmonių investavo į pažangias analitikos ir AI įrankius. Šie įrankiai padėjo įmonėms geriau suprasti vartotojų elgseną, personalizuoti pardavimus ir marketingą, optimizuoti prekių atsargas ir tvarkyti tiekimo grandinę efektyviau.
- Kontaktinio mažinimo technologijos – pandemija skatino įmones ieškoti būdų mažinti fizinį kontaktą tarp darbuotojų ir klientų. Tai apėmė kontaktinių mažinimo mokėjimo sprendimus, automatinį prekių atsiėmimą ir pristatymą, virtualius produktų turus ir kitus panašius sprendimus.
- Apsauga nuo saugumo pažeidimų ir ciberatakok – dėl padidėjusio e. prekybos kiekio ir daugiau verslo veiklos vykstant internetu, buvo didesnė grėsmė saugumo pažeidimams ir ciberatakok. Įmonės investavo į pažangias saugumo technologijas ir sprendimus, siekdamos apsaugoti klientų ir verslo duomenis.
- Virtualūs pardavimų kanalai – dėl pandemijos daugelis vartotojų pradėjo naudoti virtualius pardavimų kanalus, tokie kaip socialinės žiniasklaidos platformos, daugiau nei kada nors anksčiau. Tai skatino įmones investuoti į technologijas, leidžiančias efektyviau parduoti per šiuos kanalus.
- Tiesioginiai ryšiai su vartotojais (D2C) – daugelis gamintojų pradėjo tiesiogiai prekiauti su vartotojais per savo internetines svetaines arba per kitas platformas. Tai padėjo jiems geriau valdyti klientų patirtį, gauti tiesioginę grįžtamąją informaciją ir pagerinti pelningumą.
Šie yra tik keli iš daugelio pokyčių, kurie vyko dėl COVID-19 pandemijos.
Pristatymo ir logistikos iššūkiai
E. prekybos augimas COVID-19 pandemijos metu sukėlė nemažai iššūkių pristatymo ir logistikos sektoriuje. Keletas pagrindinių aspektų yra šie:
- Padidėjęs pristatymų kiekis – dėl staigaus e. prekybos augimo, įmonėms teko susidurti su milžinišku pristatymų kiekiu. Šis didelis kiekis padidino spaudimą pristatymo infrastruktūrai ir gali būti susijęs su ilgesniais pristatymo laikotarpiais arba pristatymo kokybės kritimu.
- Tiekimo grandinės sutrikimai – pandemija sukėlė sutrikimus tiekimo grandinėse visame pasaulyje, dėl kurių kai kurie produktai ir prekės buvo sudėtingai pasiekiami arba nebuvo prieinami iš viso. Tai gali turėti įtakos pristatymo laikotarpiams ir gali reikalauti alternatyvių tiekimo grandinės strategijų.
- Socialinis atstumas ir saugumo protokolai – kadangi įmonės stengėsi laikytis socialinio atstumo ir saugumo protokolų, tai taip pat galėjo turėti įtakos pristatymo operacijoms. Pavyzdžiui, gali būti reikalaujama, kad pristatymo darbuotojai naudotų asmeninės apsaugos priemones, laikytųsi socialinio atstumo taisyklių ir atliktų papildomus sanitarijos veiksmus.
- Pristatymo išlaidų padidėjimas – dėl didesnio pristatymų kiekio ir saugumo priemonių, pristatymo išlaidos gali padidėti. Tai gali turėti įtakos prekių kainoms ir galimybei siūlyti nemokamus arba pigius pristatymo paslaugas.
- Last mile logistika – „Last mile” logistika, tai yra prekių pristatymas iki galutinio vartotojo, yra viena iš sudėtingiausių ir brangiausių e. prekybos dalių. Dėl didesnio pristatymų kiekio, įmonės turėjo investuoti į efektyvesnius ir tvarius „last mile” pristatymo sprendimus.
Visos šios problemos reikalavo, kad verslai, ypač tie, kurie yra labiau priklausomi nuo e. prekybos, investuotų į logistikos ir pristatymo operacijų optimizavimą, kad galėtų patenkinti padidėjusią paklausą ir išlaikyti aukštą klientų aptarnavimo lygį.