Karantino ir izoliacijos priemonės, taikytos pandemijos metu, lėmė, kad žmonės pradėjo daugiau laiko praleisti namuose. Tai turėjo įtakos mitybos įpročiams – daugiau žmonių pradėjo ruošti maistą patys. Tai sukėlė paklausos šuolį dėl tam tikrų prekių, kurios yra populiarūs ingredientai namų ruošiamam maistui. Miltai, makaronai, ryžiai, konservai ir kiti ilgai nesugedantys produktai tapo labai paklausūs, o tai galėjo daryti spaudimą jų kainoms.
Daugiau dėmesio skirti savo sveikatai
Be to, pandemijos metu žmonės ėmė daugiau dėmesio skirti savo sveikatai, todėl padidėjo paklausa sveikatingiems maisto produktams, tokiems kaip vaisiai, daržovės, grūdai, probiotikai, maisto papildai ir vitaminai. Šie pokyčiai gali turėti ilgalaikį poveikį maisto produktų rinkai ir kainoms, nes žmonės gali išlaikyti šiuos naujus mitybos įpročius ir po pandemijos.
Kita vertus, daugelis prekių, kurios anksčiau buvo paklausios, pavyzdžiui, aukštos kokybės produktai, skirti restoranų ir viešbučių sektoriui, gali patirti paklausos sumažėjimą, o tai gali lemti kainų mažėjimą.
Vis dėlto svarbu pažymėti, kad maisto produktų kainos yra veikiamos daugelio veiksnių, tokių kaip gamybos išlaidos, logistika, tiekimo grandinės veiksmingumas ir politiniai sprendimai, todėl konkrečios kainų tendencijos gali skirtis tarp skirtingų regionų ir produktų.
Pokytis verslo modeliuose ir maisto produktų pardavimas
COVID-19 pandemija ne tik keičia paklausą ir kainas, bet ir verčia maisto produktų tiekėjus bei prekybos centrus prisitaikyti prie naujų aplinkybių. Daugelis prekybos centų ir maisto tiekimo įmonių pradėjo verstis į e. prekybą, nes žmonės siekė išvengti kontakto su kitais žmonėmis ir perkėlė daug savo pirkimų į internetinę erdvę.
Tai reiškia, kad įmonėms reikėjo investuoti į savo elektronines prekybos sistemas, pristatymo infrastruktūrą ir klientų aptarnavimo sprendimus. Be to, kai kurios įmonės, ypač smulkaus verslo atstovai, pradėjo tiekti prekes tiesiai vartotojams, praleisdami tradicinius mažmenininkus. Tai galėjo turėti įtakos maisto produktų kainoms, nes kai kuriais atvejais tai gali sumažinti prekių kainas vartotojui, nes yra mažiau tarpinių grandinių.
Prekių pristatymas
Taip pat padidėjo maisto prekių pristatymo paslaugų, tokių kaip Instacart, Amazon Fresh ir kitų, populiarumas. Šios paslaugos leidžia vartotojams užsisakyti prekes internetu ir gauti jas pristatytas tiesiai į namus, kas sumažina poreikį eiti į prekybos centrus.
Nors daugelis šių pokyčių buvo sukelti pandemijos, kai kurie iš jų, ypač susiję su e. prekyba ir pristatymo paslaugomis, gali likti ir po pandemijos, nes žmonės pripranta prie patogumo, kurį jie teikia. Tačiau tai gali turėti įtakos maisto produktų kainoms, nes įmonėms reikės kompensuoti savo investicijas į šias naujas paslaugas.
Bendrais bruožais, pandemija padidino vartotojų sąmoningumą apie jų maisto produktų kainas, tiekimo grandinę ir produktų kilmę, kas gali turėti ilgalaikį poveikį maisto pramonėje.